Brf Sommerwind ligger i den nya stadsdelen Rosendal i Uppsala som är under uppförande och beräknas vara fullt bebyggt år 2025. Föreningens hus tillhör ett av de första som byggdes i det expanderade området och är belägget i södra Rosendal som utgör den första etappen av totalt fem. Området är vackert beläget intill stadsskogen och med direkt närhet till Uppsala universitet och Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) samt Akademiska sjukhuset. I vårt direkta närområde finns både restauranger, post, matbutik och olika träningsanläggningar.

Från södra Rosendal är det cykelavstånd till centrala Uppsala och en busshållplats ligger endast ett par minuter bort och erbjuder goda förbindelser med lokaltrafiken.

Du kan läsa mer om projektet Rosendal här.

Vi som bor i föreningen är måna om att alla skall trivas och känna trygghet och gemenskap i boendet. För dig som nybliven medlem i föreningen har vi skapat en introduktionsskrift där du finner svar på de flesta frågor och funderingar kring vårt boende.

Vänliga hälsningar,

Protokoll årsstämma